‘Ik werk nu anderhalf jaar in Groencentrum Witmarsum. Hoe ik het vind hier? In één woord: fantastisch! Een ontzettend leuk bedrijf, met een mooi, groot assortiment en geweldige collega’s.’ Sonja begon bij de kassa, ging toen naar de binderij en werkt nu op de kamerplanten-afdeling. Daar maakt ze deel uit van een team van vijf mensen. ‘Een superleuk team. We hebben allemaal een passie voor planten en we leren elke dag van elkaar. Soms nemen we een plant mee naar huis, om te kijken hoe die het daar doet. Houden we elkaar dan van op de hoogte via de app.’ Lees hier verder.
Oké, je hebt de identiteit van je merk vastgesteld. Hoe zorg je nou dat je klanten herkennen wat jou uniek maakt en bij je terugkomen? Uiteindelijk zorgt de winkelmedewerker daarvoor. Die is namelijk de belichaming van jouw identiteit en is daarom verantwoordelijk voor de winkelbeleving van de klant. Trots op je Werk kan helpen om van medewerkers ambassadeurs van je merk te maken. Hoe dat werkt? We bespreken het met Elisa van der Velde, winkelmedewerker van Daka Sport Groningen. Lees hier verder!
Groencentrum Witmarsum is opgericht in 1996 en zit – met name sinds 2003 – flink in de lift: meer spullen, meer oppervlak en meer medewerkers. ‘Inmiddels werken hier zo’n 50 mensen’, vertelt Johanneke. ‘Samen zorgen we ervoor dat ons groencentrum uniek is in de branche. Dat we vooroplopen en alles net even anders doen. We merken dat anderen ons daardoor kopiëren, maar dat beschouwen we als een compliment; het betekent dat we iets goed doen. Maar het zorgt er ook voor dat we scherp moeten blijven. Doen we dat niet, dan zijn we onze voorsprong kwijt.’ Lees hier verder.
Oké, je hebt de identiteit van je merk vastgesteld. Hoe zorg je nou dat je klanten herkennen wat jou uniek maakt en bij je terugkomen? Uiteindelijk zorgt de winkelmedewerker daarvoor. Die is namelijk de belichaming van jouw identiteit en daarom verantwoordelijk voor de winkelbeleving van de klant. Trots op je Werk kan helpen om van medewerkers échte ambassadeurs van je merk te maken. Hoe dat werkt? We bespreken het met Alida Veldwijk, assistent-storemanager van Jeans Centre Zwolle. Lees hier verder!
Met Trots op je Werk onderzoeken we waar medewerkersgeluk en bedrijfsresultaat samenkomen. Of beter gezegd, daar helpen we retailers bij. Samen met de medewerkers gaan we op zoek naar de identiteit van een organisatie, de impact die het maakt op de markt en maatschappij, en de rol van de medewerkers hierin. Hierover gaan we in gesprek met deelnemers aan het project, en we beginnen met Daka Sport. Om een goed beeld te krijgen, spreken we met drie mensen binnen het bedrijf: directielid Willem Tap, storemanager Peter Lucken en winkelmedewerker Elisa van der Velde. Lees hier verder!