Net als veel andere fashionretailers, voelde G-Star RAW de gevolgen van de coronacrisis. Daarom heeft het bedrijf in 2020 moeten reorganiseren. Zo’n verandering heeft grote impact op de organisatie en de medewerkers waar afscheid van wordt genomen. Maar óók op degenen die blijven: zij komen immers in een compleet nieuwe organisatie terecht. Hoe geef je hen de aandacht die ze nodig hebben om door te gaan? Daar spreken we over met Josanne Verdonk, Chief HR Officer bij G-Star. ‘Je moet vooral laten zien dát je oog voor ze hebt. Wij hebben dat gedaan met de hulp van Unie Consultancy.’ Lees hier verder!
Waar is iedereen binnen het bedrijf trots op? Da’s een belangrijke vraag, want wij geloven: trotse medewerkers leiden tot een waardevolle klantbeleving en – uiteindelijk – een beter bedrijfsresultaat. Hoe dat precies werkt, bespreken we met Loes Lieste, retailmanager van Jeans Centre en eindverantwoordelijke voor de winkels in Nederland. Lees hier verder!
Waar is iedereen binnen het bedrijf trots op? Da’s een belangrijke vraag, want wij geloven: trotse medewerkers leiden tot een waardevolle klantbeleving en – uiteindelijk – een beter bedrijfsresultaat. Hoe dat precies werkt, bespreken we met Willem Tap, directielid van Daka Sport. Lees hier verder!
De identiteit van je merk bestaat niet alleen binnen de muren van een bestuurskamer, maar zit in het DNA van de hele organisatie. Van servicekantoor tot winkelvloer. Hoe maak je de vertaalslag en zorg je dat elke medewerker de identiteit van een bedrijf ademt? En daar nog trots op is ook? We bespreken het met Laura Hindriks, regiomanager van Jeans Centre. Lees hier verder!
Het Friese Groencentrum Witmarsum is de afgelopen jaren flink gegroeid. Zo hard zelfs, dat de bedrijfsstructuur langzaamaan veranderde. ‘Eigenaars Sander en Johanneke deden eerst zoveel mogelijk zelf’, zegt Marco. ‘Maar inmiddels hebben ze zo’n vijftig mensen in dienst, dan kan dat niet meer. Dus hebben ze eens goed nagedacht hoe dat nou anders kan. Een deel van de oplossing was om meer verantwoordelijkheid en ondernemerschap van hun medewerkers vragen. Zo diende zich gelijk hun volgende vraag aan: hoe zorgen we dat onze mensen mee kunnen groeien met het bedrijf. Lees hier verder.